Steroider fråga !

Tänkte svara på en fråga jag fick .

Jag fick en fråga från en anonym, skriv gärna vilka ni är, mycket roligare : D

Men frågan va iaf vad jag tyckte om att fuska genom att tex ta steroider. Jag det ska jag svara på.

Svar : Jag tycker att det är upp till var och en om man vill trycka steoider eller inte, MEN ska man tävla så tycker jag absolut att det är fel. Då är det verkligen FUSK. Sen vet man tyvärr att det förekommer mycket sånt inom bodybuildingen. Visst det är fusk fast man inte tävlar, men oftast ser du på en person om man tar sånt eller inte. Självklart är jag inte för detta, det ska vara äkta muskler som man har kämpat för.

Kan ju inte vara kul att stå på scenen och vinna och ha på samvetet att man fuskat.

 

Kommentarer:

1 anonym igen:

heter lina :) tänkte säga det där du skrev om tävling, 99% av alla som tävlar i bodybuliding har ju tagit steroider.. sjukt nog!

tack för ditt svar! :)

2 jonna:

Hej lina. Nja det stämmer nog inte riktigt. Dom flesta inom bodybuildingen har inte tagit steroider, men dom största, dom riktigt stora killarna, där kan man nog börja fundera. Så det är absolut inte 99 % som tar sterioder !

3 lina:

så du kan på fullaste allvar tro att de som ser ut som på den bilden du lagt upp inte tar???

4 ELITE:

haha måste bara kommentera båda era inlägg.

de är inte 99 % av alla som är on the "jucie"

utan snarare 100 %. alla som är seriösa och tävlar inom BB tar AAS. det går inte tävla mot eliten om man inte brukar AAS. dock så finns det människor som tävlar i fitness och är rena.

men att säga " Dom flesta inom bodybuildingen har inte tagit steroider" är helt fel. då är du helt ute och cyklar. blond och blåögd?



Mvh

5 jonna:

Alltså det va inte så jag menade, jag sa ju att det abslout största killarna som tävlar, ronnie coleman och dom har självklart tryckt sånt. Men om man kommer på andreas engström och chris hanell och dom, dom tävlar i classic bb och dom lär inte ha tagit sterioder. Men det förekommer självklart.

6 jonna:

Och sen skrev jag inte om eliten eller hur. Jo, självklart fattar och att ronnie på bilder tagit steroider. !!



Finns alltid folk som gillar att trycka ner andram men vet du jag tar inte åt mig.



Och ja jag är blond men inte blåögd ; ) hahhahaha

7 ELITE:

du är tyvärr ute och cyklar. kan påpeka att chris harnell visst har brukat AAS. något du måste förstå är att sortimentet på AAS är enormt och har även olika spårningstider. bara för att någon inte har blivit påkommen med att bruka betyder det inte att man någon gång inte brukat AAS för att få en putt på vägen. vill även påpeka att det inte bara är inom BB som det är vanligt utan även i andra sporter. kan ge dig massor av exempel. men inte här där alla kan se. så du tror också att magnus samuelsson inte brukat någon gång? i det flesta sporter där man tävlar på en hög nivå så är det jätte vanligt med aas. skulle kunna förklara mer om detta men ska inte kladda ner mer.



Mvh

8 jonna:

Okej, aja man får tro olika !

9 gabriel:

tror ni att dessa människor som tar steroider inte kämpar ? steroider är som tillskott för dem, de måste träna extra hårt. göra allt extra hårt, underskatta inte steroider

Kommentera här: