Svar på lite av era frågor ! : )

Hej Jonna!
Jag är en 16årig tjej som äääääälskar mat. Är ca 170 cm lång och väger typ 67 kilo. Tycker det är alldelles för mycket. Jag är smal runt magen, men skulle vilja ha fastare lår och rumpa. Såg att du redan hade svarat på frågan om hur man ska göra för att få fastare lår och rumpa. Det jag skulle vilja fråga är .. vad ska man äta för att gå ner i vikt och inte upp. Tänkte försöka börja med knäböj och sånt, men vill oxå veta vad man kan äta för att det ska bli bra. Jag gillar att småäta.

 Svar : Hej. Du är som jag, jag älskar mat ; ) hehe ! Men inget fel med det ! Jag kan skriva såhär ist, det du ska försöka hålla dig ifrån är godis, chips, pizza och sådana saker, ät sånt på helgerna men försök att äta bra i veckorna ! Det du ska försöka äta mycket av är ju tex, kyckling och fisk, grönsaker. Ät gärna efter tallriksmodellen.
 

Du gillade frågor så här ska du få en till :)
Hur gick du till väga för att bli personlig tränare?
Varför ville du bli personlig tränare osv. Berätta allt :)

 Svar: Jag började med att söka på internet och hittade olika utbildningar, men jag fastnade för S.A.F.E och det ångrar jag inte, den utbildningen är superbra, tycker jag. Kostar endel men värt pengerna !
Jag ringde och kollade lite md utbildingen och sen va det bara att anmäla sig : )


Jag har hört att man inte kan "punktträna" (eller vad det nu heter), utan kroppen väljer själv var det ska byggas och försvinna fett typ.. Vad säger du om detta?

Svar: Punktträna kan man ju göra, men jag tror att du är ute efter punktförbränna och det går tyvärr inte att göra. Kroppen förbränner oftast uppifrån och ner ! Inte alltid !

 

1. vart bor du?
2. hur ofta ska en kille träna som max i veckan? hur länge per pass och hur många?
3. Proteinpulver, kreatinpulver, vilket av alla pulver piller och preparat ska man ha?
vore tacksam för svar till mailen, har nog fler frågor om du orkar svara på dom (:

Svar : Jag bor lite utanför Jönköping
Alla ska ha minst en vilodag, det är bra om man har två. Sen handlar det mycket om hur kroppen känns, du ska alltid lyssna på vad kroppen säger. Känner du dig sliter så ska du vila.
Proteinpulver finns det många olika men man använder det för att påskynda återhämtning, muskeluppbyggnad. Kroppen behöver protein för att kunna bygga muskler. Protein är kroppens byggstenar.
Kreatin är till för muskeluppbyggnad, höja mjölksyretröskeln så du orkar mer.
 

När du ändå är inne på produkter så har jag en fråga :D vetu något om "celsius" den där drycken som "förbränner kalorier" osv? Funkar den eller är det bara bullshit ? :)

Svar : Jag gillar Celsius, man blir piggare och orkar mer. Men som det är man alla produkter som är fettförbrännare, så måste man äta bra mat samtidigt som man tar en produkt, så att den förbränner mer kalorier stämmer säkert om man typ dietar.
Jag dricker den för jag att blir pigg och den är så god ! : D

Hoppas alla är nöjda med era svar ! : )

 

Kommentarer:

1 lina:

Hej! Jag hoppas verkligen att du kan svara på detta!



Om man vill bli smal utan att äta massa piller och sånt, vad är då bra att äta för mat?

Jag är också allergisk mot mjölk produkter och ägg, så jag undrade om du kunde skriva nånting som man går ner lite i vikt på!

Kommentera här: