En fråga till : )

Jättekul att många ställer så mycket frågor nu : ) Jag lär mig på det också ! : D

Jag har en fråga jag hoppas du kan hjälpa mig med. Det gäller morgonträning. Ibland när jag börjar skolan klockan nio så tränar jag innan - antingen spinning 30 el. 45 min alt. 60 min Body Pump. Nu är min fråga - vad ska jag äta INNAN dessa passen för att få ut så mycket som möjligt? Efter passen brukar det blir macka/dubbelmacka och kaffe med mycket mjölk, men innan. Träningen brukar oftast börja mellan kvart i sju och halv åtta och då gå jag upp kring 5-5.30 för att vakna till. Jag har testat att äta gröt innan och jag har testat att bara ta en p-drink (+kaffe med mjölk) och jag har testat att äta en "hel frukost" - men vad är mest optimalt?

Svar : Hej Rebecca !

1-2 timmar innan så brukar man rekommendera att äta kolhydrater + protein, så du kan ta tex, en proteindrink + gröt  . Och samma efter träning tex proteindrink + banan. Det är viktigt att du får i dig något direkt efter träning, helst inom 40 min.
Hoppas att du fick svar på dig fråga : )

Kommentera här: