Frågor : )

Jättekul att folk har börjat ställa massa frågor ! : )

Hej! jag har en fråga :) Jag vill gå ner ca 3 kg, jag är inte direkt överviktig,
 men känner att jag mår som bäst utan dessa 3 kg. Dock är de väldigt svåra att få bort.
 Har du några tips? Har haft ett träningsuppehåll på ca 5 veckor pga influensa.
Hur ska jag träna och äta för att få bort dessa svåra kilon? ;) tacksam för svar

Svar: Hej Jennifer. Det är alltid jobbigt att få bort de där extrakilorna man inte vill ha, men med bra kost & regelbunden träning så klarar du det. Försök att träna ca 3-4 ggr i veckan , och gör mycket förbränningsträning vid dessa tillfället. Och dra ner på kcal, försök att äta 5 ggr om dagen och små portioner varje mål . Hur du ska träna, nu vet jag ju inte om du har gymkort eller så . Men om du inte har det så gå ut och gå är ju bra förbränningsträning : )

Hej! Jag har en fråga jag hoppas du vill svara på. :)
Jag är väldigt medveten om vad bra kost är. Men jag undrar är hur mycket fett man ska äta
per dag. Jag äter ägg, avokado, nötter, olja osv..
och jag vet att det är väldigt inviduellt! Men ska man dela upp fettintaget,
eller äta det mesta på morgonen?

Svar: Hej Michan. Jag tycker att du ska dela upp det under dagen. Bra fetter som du skrev ovan kan du äta uppdelat över dagen. Det är ju bra fetter som du har gett exempel på. Hur mycket man ska äta beror ju helt på hur mycket du väger och så .



Kommentarer:

1 Anonym:

hur mkt tar du som personlig tränare?

Kommentera här: