Frågor : )

Jätte kul att jag får så mycket frågor :) 

hej:) om man vill gå upp i vikt. Har du några bra tips? Jag har väldigt hög matomsättning

Svar:  För att du ska gå upp i vikt så behövs den en såkallas positiv energibalans, alltså äter mer än vad du gör av med. Det bästa du kan göra är att öka på mängden fettintag , fokusera på omättar fet såsom, avokado, oljor, nötter och fet fisk.

Några tips : 

♦ Öka portionsstorlek
♦ Var noga med mellanmål
♦ Dryck till maten, tex mjölk

Hur du ska träna ?

♦ Ett tips, fokusera på Styrketräning




 

Heeyy !! Duu,,,Jag har fixat gymkort osv och är riktigt taggad för att komma i bra fram, alltså tight form, inte "biff" !
 Du förstår vad jag menar ! Bygga slimmade muskler och äta bra!

Har du nåra bra tips på träning, hur ofta, kost osv?

Skulle vara jätte tacksam !


Träning :

För att få en tight  form så är styrketräning en mycket på träningsform, det slimmar till kroppen och ju mer muskler du har ju med fett förbränner kroppen under vila. Men också förbränningsträning. Men jag skulle väl rekommendera dig att köra 3-4 ggr i veckan och kör ca 30 min förbränning efter varje pass.
Gillar du gruppträning så är det också en bra träningsform.

Kost :

♦ Ät 5 ggr om dagen, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål & kvällmat.
♦ Är var 3:e timme
♦ Drick vatten till dina måltider
♦ Är sötsaker på helgerna
♦ Ät enligt tallriksmodellen




Kommentarer:

1 Anonym:

Tips på bra och nyttig kvällsmat? :)

Kommentera här: