Fråga : )

Hej. Läser din blogg dagligen och blir mer peppad.
Jag har bantat bort många många kilo. Tränat på gym i ca 3 år. Blandade övningar + endel pass. Huden ha blivit slapp och förstår att det är nästan omöjligt att träna bort (höft, lår & gäddhäng). Nu tränar jag pump + body combat och gym, vad ska jag göra för övningar för att bygga mer synliga muskler och få väck huden? Behöver jag äta nån form av kosttillskott? Jag äter bra och hälsosam mat i övrigt.

Svar : Jätte kul att du följer min blogg och att du blir peppad, jättekul : D
Det är bara att kämpa med träningen och med kosten så kommer musklerna att komma fram, det tar tyvärr sjukt lång tid att bygga muskler men bara att hålla i så kommer dom smygandes ! : )
Det du ska kämpa med om du vill ha synliga muskler är ju att bygga , och det gör på bästa sätter i gymmet. Försök att lägga på vikter så att det blir TUNGT. Men för att få synliga muskler så handlar det till stor del på maten, att får bort underhudfettet. Då kommer musklerna att synas mer.
Lycka till med allt !

Fråga : )

Hej Jonna! Tack för en bra och inspirerande blogg! Har en fråga som jag hoppas du kan svara på här i bloggen. Jag vill få kraftigare vader, lår och rumpa! Kan motionscykling vara en bra metod? Har en motionscykel hemma och jag tycker det är rätt kul och skönt faktiskt att cykla på till go musik i högtalarna. Jag är defintivt ingen gym-människa och trivs inte heller med att träna i grupp tyvärr.. Så funkar motionscykel eller har du några andra bra övningarbman kan göra hemma för ben och rumpa? Tacksam för svar :) kram

Svar : Hej Jennie.

Om du vill få kraftigare vader, lår och rumpa så ska du lyfta lite tyngre vikter som bygger muskler, motioncykel är mer förbränning men det påverkar självklart musklerna också. Men om du menar att du vill få mer vältränade lår, vader & rumpa så är det tyngre vikter du ska satsa på, du kan också eftersom du inte gillar gymmet göra övningar hemma, men gymmet är ju absolut det bästa sätter / stället att bygga muskler på.

Här kommer lite övningar för ben & rumpa : )



knäböj & utfallssteg är väldigt bra övingar för rumpa & ben.

Bästa benpasset på länge : D

Fick till ett jäkla bra pass idag, sån sjuk bra kontakt ! : D
Älskar den känslan ! : D
Men imorgon kommer jag ha sjuk träningsvärk känner jag !



Jag börjar tillochmed gilla att köra ben, va inte mitt favoritmuskelgrupp innan men nu jäklar ska det tränas ben , ett måste inför tävling ! Då är stora ben ett måste !

: D